20 marca 2016

DIY: Jak zrobić plecione pierścienie/obrączki na serwetę?

Cześć :)

Dziś przedstawie Wam  jak zrobić plecione pierścienie na serwety. Cała praca (jeśli nikt Wam nie przeszkodzi ;) ) zajmuje około 1h. Pierścienie wyglądają tak:





Powyższy pierścień prezentuje na serwecie papierowej, ponieważ nie mam innej. Wiem, mogę sobie uszyć - co pewnie zrobię, ale liczę na jedną z nagród do wygrania w pewnym konkursie, w którym na zwycięzców czekają właśnie serwety lniane i inne. Mi marzy się taka z haftem litery "T" ah ah! :) Kto wie, może mi się uda!

Kilka słów o konkursie: organizuje go Alicja K z bloga: Alicja w krainie (link przeniesie Was do wpisu o konkursie). Trzeba zrobić/uszyć/stworzyć pierścienie (obrączki) na serwety i dziś jest ostatni dzień, a więc macie jeszcze kilka godzin! :) 



Do dzieła! :)

Do wykonania pierścieni potrzeba:
- maszyny do szycia,
- igły i nici do szycia ręcznego,
- nożyczek,
- guzików ozdobnych,
- tasiemki elastycznej lub zwykłej,
- spinacz,
- 4 długie (ok. 1m ) paski materiału zrolowanego, ja użyłam dżerseju.



Krok 1. Spinam przygotowane paski spinaczem





Krok 2. Zaplatam paski według tego schematu -> LINK  
              a koniec związuję gumką.

  







 Krok 3. Przeszywam spleciony "warkocz" systemem: 10 cm, 1 cm. Tak, żeby móc potem przeciąć splot w 1 cm.










Krok 4. Utnij odpowiednią długość tasiemki ( u mnie 3 cm) i zszyj krawędzie. Nałóż na krótki "warkoczyk" .  Złóż na pół, tak żeby szew schować do środka.







Krok 5.  Zszyj ze sobą ręcznie oba końce "warkocza". Sprawdź czy jest mocno zszyte i nic nie odstaje




Krok 6. Nasuń tasiemkę na miejsce łączenia (zasłoń miejsce, gdzie jest szyte ręcznie). Na środku tasiemki przyszyj ozdobny guzik. Przyszyjesz jednocześnie tasiemkę dzięki czemu nie będzie się przesuwać i nie odsłoni miejsca łączenia "warkocza". 




Powtórz 6 razy, albo jeśli trzeba to więcej :) Gotowe :) 

Nie odkryłam Ameryki, może nie są jakieś powalające, ale ...! Dziś jest pierwszy dzień wiosny i jak nie ma za oknem, to niech chociaż będzie na stole! :) A już na pewno będzie na świątecznym stole! :)

Udostępnij, skomentuj i podziel się z innymi! :) 







Pozdrawiam! :)



 


3 komentarze:

  1. Pomysłowe te obrączki, i takie inne;) Musze podsunąć tą inspirację mojej żonie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysły i taki niekonwencjonalny:)
    Zdrowych,spokojnych,radosnych,rodzinnych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosty a jaki fajny pomysł, idealny do wykonania na ostatnią chwilę :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)